Telefonische aanmelding en consultvragen voor gezinscoach en/of eerstelijnspsycholoog
Aanmeldingen gebeuren telefonisch op het nummer:
Maandag | 9u00 en 12u00 (vrij inbellen) |
Dinsdag |
9u30 en 12u30 (tijdslot) |
Dinsdag |
13u en 15u (vrij inbellen voor consultvraag*) |
Donderdag | 9u30 en 12u30 (tijdslot) 15u30 en 17u00 (tijdslot) |
* consultvraag = weet je niet goed of je met jouw hulpvraag bij 1Gezin 1Plan AanZet aan het juiste adres bent? Heb je vragen over het jeugdhulplandschap in jouw buurt? Schets hier anoniem jouw vraag. |
Wens je dat wij jou zelf contacteren?
Reserveer hier jouw tijdslot.
Kies eerst jouw gemeente (woonplaats van het gezin) en de datum waarop wij jou kunnen bereiken.
Kies daarna het gewenste tijdslot waarop wij jou kunnen opbellen en laat jouw contactgegevens na.
Wij bellen je op het eigen gekozen moment op voor de aanmelding. Ter bevestiging ontvang je nog een email voor de afspraak.
LET OP: We vragen jouw gemeente in te vullen. Dit is om jou aan de telefoon zo goed mogelijk te helpen. Kan je jouw gemeente niet in de lijst terugvinden? Dan zal u beroep moeten doen op de collega's van Noord West-Vlaanderen of de collega's van Kortrijk (Konekti).
Aanmelden kan zowel voor onze gezinscoaches, de eerstelijnspsychologen of ook een combinatie is mogelijk. Het is goed om duidelijk te weten voor welk aanbod je de aanmelding doet.
Samen met de collega die de aanmelding ontvangt staan we stil bij verschillende gegevens. Het betreft zowel praktische informatie als naam, rijksregisternummer, adresgegevens en telefoonnummers alsook de situatieschets en de concrete hulpvraag. Vooraleer je aanmeldt bij 1Gezin 1Plan is het dus belangrijk dat de vraag naar hulp en/of ondersteuning duidelijk is.
Na een aanmelding bekijken we of we een antwoord kunnen bieden op de hulpvraag. Dit gebeurt wekelijks op maandagnamiddag. Zo snel als mogelijk lichten we de aanmelder in over ons advies.
Als wij opstarten, organiseren wij een eerste contact binnen de 30 dagen.
Wij voorzien 20 minuten voor een aanmelding.
We doen ons uiterste best om alle oproepen te beantwoorden. Toch kan het gebeuren dat, wanneer de collega van permanentie reeds in gesprek is, we jouw aanmelding niet kunnen beluisteren. Mogen we je vriendelijk vragen om op een later tijdstip terug te bellen? Het is voor ons niet haalbaar om ingesproken voicemailberichten te beantwoorden.